de nieuwe Porsche Cayenne GTS

weer met V8-motor
Cayenne GTS Coupé
Cayenne GTS Coupé
  • Cayenne GTS Coupé
  • Cayenne GTS Coupé
  • Cayenne GTS
  • Cayenne GTS

Met de Cayenne GTS en Cayenne GTS Coupé vult Porsche zijn SUV-gamma aan met twee nieuwe modellen die zijn ontwikkeld met het oog op hoogstaande rijprestaties. Typisch voor GTS-modellen is dat de aandrijflijn een heel belangrijke rol speelt: in plaats van de 3.6-V6 biturbo van zijn voorganger klopt nu weer een V8-hart onder de motorkap van de Cayenne GTS. Met een vermogen van 338 kW (460 pk) en een koppel van 620 Nm biedt de vierliter-biturbo duidelijk betere prestaties in alle disciplines. Beide GTS-versies sprinten van 0 naar 100 km/u in 4,5 seconden met het Sport Chrono Pack en hebben een topsnelheid van 270 km/u. Volgens de WLTP-cyclus halen de sportiefste versies van de Cayenne een brandstofverbruik van 14,1 tot 13,3 l/100 km. Een verlaagde en prestatiegerichte ophanging, een uniek design en verbeterde uitrusting vervolledigen het nieuwe GTS-pakket.

20 millimeter lager met dynamische schokdempers
De standaard stalen veren leggen de auto 20 millimeter lager en omvatten Porsche Active Suspension Management (PASM) voor een actieve en bijzonder sportieve schokdempercontrole. Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) is eveneens standaard. In combinatie met de standaard 21-duims RS Spyder Design-velgen brengen de ruim bemeten grijze gietijzeren remmen met rode remklauwen de levendigheid en de spontaniteit van een sportwagen naar het SUV-segment. Andere opties zijn met 10 millimeter verlaagde luchtveren met drie kamers, achterwielbesturing en de actieve antirolstabilisering Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC).

De nieuwe Cayenne GTS-modellen kunnen vanaf nu worden besteld en staan vanaf begin juli bij de dealers. In België starten de tarieven bij 117.418,40 euro voor de Cayenne GTS en 121.895,40 euro voor de Cayenne GTS Coupé, in beide gevallen inclusief btw en landspecifieke uitrusting

LDR