NIEUWE HILUX:

SLAGVAARDIGER EN STIJLVOLLER

Sinds zijn introductie in 1968 heeft de Hilux de Noordpool, IJslandse vulkanen en Antarctica bedwongen en de Dakar Rally gewonnen (in 2019) en daarmee keer op keer zijn onoverwinnelijkheid bewezen. 
De nieuwe Hilux combineert een nieuw ontwerp, een toegevoegde, krachtige 2.8-liter krachtbron en verbeterde prestaties op verharde en onverharde wegen met meer comfort, een vernieuwde uitrusting en een groter aantal uitvoeringen, gericht op de groeiende Europese markten voor dubbel en vrijetijdsgebruik.
Het topmodel is de nieuwe Invincible-uitvoering, die een aparte styling en premium uitrustingsniveaus biedt zonder concessies te doen aan de sterkte, robuustheid, duurzaamheid en betrouwbaarheid die van de Hilux ’s werelds favoriete pick-up hebben gemaakt.
Het laadvermogen van 1 ton en trekvermogen van 3,5 ton van de Hilux is nu uitgebreid naar alle vierwielaangedreven carrosserievormen (enkele, extra en dubbele cabine).

De voorkant van de nieuwe Hilux is volledig opnieuw ontworpen met een nieuwe, stoere en krachtige driedimensionale grille en voorbumper, die het markante postuur van de pick-up aanzienlijk vergroten en zijn sterke, robuuste en onbevreesde karakter benadrukken.
De nieuwe exterieurstyling wordt verder versterkt door nieuwe LED-koplampen en -achterlichten, nieuwe zwarte, gepolijste 18-inch lichtmetalen velgen en de toevoeging van een nieuwe koetswerkkleur: Oxide Bronze metallic.
In het vernieuwde interieur bevinden zich een nieuwe combimeter voor de bestuurder en een nieuw, in de middenconsole gemonteerd 8-inch infotainmentscherm, dat met mechanische druk- en draaiknoppen werkt voor een betere bediening onder alle rijomstandigheden. 

De beschikbare aandrijflijnen van de nieuwe Hilux zijn uitgebreid met een nieuwe, krachtigere 2.8-liter dieselmotor met 204 DIN-pk, waarmee de pick-up van Toyota uiterst concurrerende prestaties neerzet in zijn segment. Deze nieuwe motor, die een koppel van 500 Nm genereert, laat de Hilux in slechts 10,0 seconden van 0-100 km/h accelereren (2,8 seconden sneller dan de bestaande 2.4-liter motor) en heeft een gemiddeld brandstofverbruik van 7,8 l/100 km en een CO2-uitstoot van 204 g/km (NEDC cyclus).
De nieuwe 2.8-liter aandrijflijn is leverbaar in de carrosserievormen met extra en dubbele cabine, waarbij een zestraps automatische transmissie wordt gecombineerd met vierwielaandrijving.

Het comfort en rijgedrag van de nieuwe Hilux zijn erop vooruitgegaan door verbeteringen in de ophanging en stuurbekrachtiging. De regelbare schokdempers voor en achter, verbeterde bladveren en nieuwe silent blocs komen de ophanging ten goede. De Hilux rijdt daardoor soepeler, terwijl het effect van hobbels en kuilen wordt verminderd.

Invincible-uitvoering
Het topmodel van de nieuwe Hilux-serie, de Invincible-uitvoering, is leverbaar met extra of dubbele cabine en is bestemd voor dubbel of vrijetijdsgebruik door mensen die alle gemakken en diverse mogelijkheden van een pick-up willen combineren met een avontuurlijkere, verfijndere styling en de hoogste uitrustingsniveaus.

De exterieurstyling van de Invincible kenmerkt zich door exclusieve details, waaronder een speciaal ontworpen grille en voorbumper, carterbeschermingsplaat, spatschermverbreder, deurgreep, wielen en achterklep.
In het interieur van de Invincible zijn de specificaties van de High-range uitgebreid met een exclusieve combimeter voor de bestuurder, zwart metallic en zwart chromen bekledingsaccenten en een exclusief Smart Entry-systeem. De uitvoering met dubbele cabine is extra aantrekkelijk dankzij lichtblauwe verlichting in de bekleding van de voor- en achterportieren en stoelen met tweekleurig geperforeerd leder.

De verkoop van de nieuwe Hilux begint in juli dit jaar in Oost-Europa en in oktober in West-Europa.

LDR
Tags: