Seat Tarraco

opstap naar eerste klasse

Met de Tarraco, die begin 2019 op de markt kwam, baant Seat zich een weg naar een hogere klasse. Niet alleen inhoudelijk, uiteraard, maar ook naar een hogere prijsklasse. En dat doet het in het nog altijd aan populariteit winnende SUV-segment, met een nieuw model dat binnen de VAG-groep meteen kan wedijveren met de VW Tiguan Allspace, de Skoda Kodiac en de Audi Q5, allen gebouwd op hetzelfde modulaire MQB-platform.

What’s in a name? Tarraco was de naam die de Romeinen nu meer dan twee eeuwen geleden aan Tarragona gaven. Seat blijft dus trouw aan de traditie om zijn modellen naar Spaanse steden te vernoemen...

Net als zijn halfbroers van VW en Skoda, is de nieuwe Tarraco zowel als vijf- of zevenzitter beschikbaar. Op basis van het modulaire platform werd de Tarraco ontwikkeld en ontworpen in Barcelona, maar omdat de Spaanse fabriek in Martorell (bij Barcelona) zo goed als volgeboekt is met de bouw van andere Seat- en Audi-modellen, wordt de nieuwkomer in de VW-fabriek van Wolfsburg gebouwd, zij aan zij met de Tiguan.

Ook technologisch staat de Tarracon een trapje hoger dan de andere modellen van Seat: dynamische chassiscontrole, rijvakbewaking, Front Assist met voetgangers- en fietsersdetectie, dodehoekwaarschuwing, verkeersbordherkenning, adaptieve cruise control en dergelijke meer zijn, indien niet standaard, dan toch als optie beschikbaar.

Onder de motorkap is er keus tussen twee benzine- en twee dieselmotoren: allebei met vermogens van 150 pk (1.5 TSI en 2.0 TDI) of 190 pk (2.0 TSI of 2.0 TDI), in combinatie met voor- of vierwielaandrijving en handgeschakelde zesversnellingsbak of 7-traps DSG. - LDR

LDR
Tags: