Jaguar F-Pace

De nieuwe F-PACE zal een uitstekende rijdynamiek hebben dankzij chassissystemen afgeleid uit het sportwagensegment en een programma met dezelfde veeleisende wegtests als alle andere auto’s van Jaguar. Hij wordt een op sterke prestaties gefocuste cross-over specifiek voor wie houdt van rijden.

“We hebben rijcomfort en wendbaarheid tot op de limiet getest in alle mogelijke omgevingen en omstandigheden. De nieuwe F-PACE is daardoor net zo meeslepend en plezierig om mee te rijden als comfortabel en stil. Meteen als je instapt, weet je dat het goed zit.” Mike Cross, Chief Engineer, Vehicle Integrity van Jaguar.

De nieuwe F-PACE heeft de lichtgewicht aluminium architectuur van Jaguar als basis en werd ontwikkeld om precies en beheerst te rijden zonder rijcomfort op te offeren:

De ophanging met dubbele wishbones vooraan en een Integral Link achteraan, die ten volle profiteert van de hoge stijfheid van de koetswerkstructuur, levert de best mogelijke basis.

Alles tussen de velg van het stuurwiel en het contactoppervlak van de banden met de weg werd geoptimaliseerd om de nieuwe F-PACE onmiddellijk te laten reageren op de kleinste input van de bestuurder, wat een bijzonder directe link tussen bestuurder en wagen oplevert. Het systeem bouwt voort op de ervaring die werd opgedaan met de F-TYPE, en geeft nog meer feedback. Gecombineerd met de Torque Vectoring-technologie, die oorspronkelijk voor de F-TYPE werd ontwikkeld, en met automatisch inschakelende vierwielaandrijving is de nieuwe F-PACE bijzonder wendbaar in alle weersomstandigheden en op elke ondergrond.

De Jaguar F-PACE beleeft in september zijn wereldpremière op het Autosalon van Frankfurt en komt in 2016 op de markt.

LDR
Tags: