pickup

performances et style dignes des rallyes

Le Toyota Hilux est l'une des légendes du Rallye Dakar et un ancien vainqueur incontesté de la course la plus dure au monde. Les succès que TOYOTA GAZOO Racing a décrochés dans cette compétition extrême ont inspiré la création du Hilux GR SPORT, le nouveau summum de la gamme de pick-ups Hilux.

op rally geïnspireerde prestaties en stijl

De Toyota Hilux is één van de legendes van de Dakar Rally en was in het verleden winnaar van de zwaarste race ter wereld. Het succes dat TOYOTA GAZOO Racing in deze extreme competitie behaalde, vormde de inspiratie voor de creatie van de Hilux GR SPORT, de nieuwe topversie van het Hilux-pick-upgamma.

Exclusieve Stormtrak en Wolftrak

Ter gelegenheid van de 25ste verjaardag van zijn onthulling, eind 1996, lanceert Ford dit najaar twee speciale versies van de Ranger: Stormtrak en Wolftrak. Oorspronkelijk was de middelgrote pickup samen met die van Mazda ontwikkeld, dankzij de financiële en mechanische band tussen beide merken.

De derde generatie van de Ford Ranger wordt aangeboden met een 2.0 Ecoblue dieselmotor die in zijn basisversie 130 pk ontwikkelt, maar in het topmodel Stormtrak opgevoerd werd tot 217 pk en gekoppeld is aan een tientrapsautomaat.

Ford Ranger Wolftrak en Stormtrak
Stormtrak et Wolftrak exclusifs

A l’occasion du 25ème anniversaire de son dévoilement, Ford lancera deux version limitées de son Ranger, Stormtrak en Wolftrak, disponibles dans le courant de l’automne prochain. Le pickup de gabarit moyen d’origine était développé simultanément avec le pickup Mazda, grâce au lien financier et mécanique qui existait à l’époque entre les deux marques.

Ford Ranger Wolftrak et Stormtrak
Le clone du Nissan Navara

Le marché du pick-up en Belgique et par extension en Europe ne représente pas grand-chose, pourtant on en croise un nombre assez important dans les rues. L'an dernier, les ventes de pick-up dans le monde se sont élevées à 4,7 millions d'exemplaires, dont seulement 3% en Europe.

Nissan Navara gekloond

De pick-up markt stelt in België en bij uitbreiding in Europa niet erg veel voor, al wordt ons straatbeeld er toch al tamelijk goed door gevuld. Vorig jaar werden wereldwijd niet minder dan 4,7 miljoen pick-ups verkocht, waarvan slechts 3% in Europa. Wereldwijd 4,7 miljoen, dan hebben we het wel over alle soorten pick-ups, gaande van de kleine met 0,5 ton laadvermogen via de hier best gekende 1,0 ton en de in Amerika immens populaire Full Size pick-ups, die we hier bij ons slechts mondjesmaat zien.

un clone, vous dites?

Avec le Fullback, Fiat fait une entrée remarquée et à première vue réussie dans le segment du pick-up. Pour ce faire, les Italiens sont allés faire leurs emplettes chez Mitsubishi, mais ils ont versé sur le L200 une sauce légère de basilic et d'huile d'olive qui lui donne un peu plus de goût. Au niveau mécanique, il est identique à la version japonaise, pourtant il fait plus 'latin'...

 

een kloon, zegt u?

Met de Fullback maakt Fiat een opvallende en op het eerste gezicht succesvolle entree in het pick-up segment. De Italianen haalden daarvoor de mosterd bij Mitsubishi, maar overgoten de L200 met een licht sausje van basilicum en olijfolie, waardoor hij er meteen wat smakelijker uit ziet. Mechanisch is hij identiek aan de Japanse versie, en toch voelt hij 'latijnser' aan...